Onderzoek: “Gemeenten treffen vooral financieel kwetsbare burgers”

Onderzoek financieel kwetsbare burgers

Uit een opiniërend kwantitatief onderzoek door GemeentenNL onder gemeenten en woningcorporaties blijkt dat zij vooral te maken krijgen met financiële en materiële problemen bij kwetsbare burgers. Bijna 80% heeft daarmee te maken. Het wordt op de tweede plaats gevolgd door verslavingsproblematiek waar 70% mee te maken heeft. Door de toename van kwetsbare burgers neemt het werk bij gemeenten toe en wordt het bovendien complexer.

Onderzoek en event

Het exclusieve onderzoek van GemeentenNL vond plaats in april 2019. Het is mede aanleiding voor het organiseren van een event op 3 oktober 2019 in Hilversum met als titel “De Kracht van Kwetsbaarheid.”

Op dat event bespreken gemeenten, woningcorporaties, wetenschap, adviseurs en de markt met elkaar de mogelijkheden om van kwetsbaarheid een kans te maken in plaats van een probleem. Op het event zijn zowel leden als niet-leden van GemeentenNL welkom. Meer informatie tref je op de eventpagina.

grootste problemen kwetsbare burgers