Training: Thuis in AI

AI opent deuren naar een wereld vol mogelijkheden die voorheen onbereikbaar leken. In deze praktisch training word je uitgenodigd om AI te ontdekken op een toegankelijke en inspirerende manier. Ontdek hoe AI jouw werk, missie en organisatie kan verrijken en welke impact het kan brengen. Zet jij de stappen om thuis te raken in AI?

Wat kun je verwachten van de training?

Dompel jezelf onder in boeiende AI-verhalen die relevant zijn voor gemeenten. Denk hierbij aan slim onderhoudsbeheer van openbare ruimte en infrastructuur, veiligheidsverbeteringen in wijken en buurten, burgerparticipatie, verbetering van de dienstverlening. Leer welke stappen je moet nemen en welke vragen je moet stellen om thuis te raken in AI. De training sluiten we af met een praktische opdracht.

Alleen leden van GemeentenNL kunnen gratis aan deze training deelnemen

Kontakt der Kontinenten, Amersfoortsestraat 20, Soesterberg

19 september 2024

Centrale vraag

Hoe kan AI jouw werk, missie of organisatie verrijken? En wat betekent dit concreet voor jouw werk en stappen die je neemt binnen je werk.

Werkvorm

Deze training biedt een vertrouwde omgeving om samen met gelijkgestemden AI te verkennen. Ontdek waar je staat, identificeer obstakels en bepaal hoe je de stappen zet. Na afloop ontvang je een actieplan om verder thuis te raken in AI. Neem je laptop of tablet mee, want we gaan ook echt aan de slag.

TIJD ONDERWERP
09.00INLOOP
09.30START TRAINING EN KENNISMAKING
Welkomstwoord, introductie van het programma en kennismaking met deelnemers.
09.45INTRODUCTIE AI – NU EN TOEKOMST
Overzicht van AI: wat is het, wat doet het, wat kan het, waar gaat het naartoe.
10.15VOORBEELDEN UIT DE PRAKTIJK
Cases en inspirerende voorbeelden van AI-gebruik
10.45KORTE PAUZE
11.00STAPPENPLAN AI
Praktische stappen voor het starten met AI-toepassingen. Tips voor het identificeren van geschikte AI-toepassingen. Risico’s en gevaren. Maak je eigen actieplan.
11.30OPDRACHT AI IN GEBRUIK
Uitleg over de doelstellingen en vereisten van de opdracht. Account aanmaken en bespreking van je eerste resultaten.
12.15AFRONDING, SAMENVATTING EN TIPS
We vatten het geleerde samen en geven de laatste praktische tips. Je kunt nu zelf aan de slag en je weet waar je terecht kunt voor vragen.
12.30EINDE EN LUNCH

Voor wie?

Deze training is voor alle leden van GemeentenNL die thuis willen raken in AI. Denk hierbij aan medewerkers, managers, coördinatoren, adviseurs bij gemeenten die willen verkennen hoe AI hun werk, missie en organisatie kan versterken.

Meld je aan

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.

Inschrijfformulier

• Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.