“Houd je bek”, leer omgaan met verward gedrag

leer beter omgaan met verward gedrag

Je hoeft het nieuws maar te volgen en je leest dit soort berichten: Verwarde man steekt iemand neer, agressie aan de balie kost medewerker het leven, persoon met verward gedrag zwaait met mes, politie uren bezig met opvang voor verwarde persoon, verward persoon gooit huisraad op straat. “Personen met verward gedrag”; ook jij hebt daar mee te maken. Maar over wie hebben we het als we het hebben over personen met verward gedrag? Het lijkt een hele grote groep te zijn, maar is dat ook daadwerkelijk zo en zijn ze ook gevaarlijk? Dit zijn allemaal vragen waar je tijdens de online training Omgaan met verward gedrag een antwoord op krijgt.

Trainer en bestseller auteur

onze trainer is caroline koetsenruijterCaroline Koetsenruijter (41) is auteur, spreker en trainer op het gebied van agressie tegen werkenden. Het is haar missie dat alle werkenden in Nederland veilig hun werk kunnen doen. Ze schreef de nummer 1 bestseller ‘Jij moet je bek houden!’ over omgaan met agressie. Ze was werkzaam als docent en onderzoeker aan de Universiteit Leiden en als bemiddelaar bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Sinds 2007 is Caroline directeur van Instituut KCB, dat trainingen verzorgt over agressie en conflictbeheersing voor overheden, zorg en onderwijs.

Aanmelden training 15 april

Op 15 april vindt de eerstvolgende training Omgaan met verward gedrag plaats. We doen dat online, zo is het veilig en effectief. En het duurt maar een halve dag, zodat je voldoende tijd overhoudt voor andere belangrijke zaken. Voor leden van GemeentenNL is deze training zoals altijd gratis te volgen. Niet-leden betalen een eenmalige bijdrage. Je kunt je aanmelden via de trainingspagina.