Bestuurder Rein Swart: ‘De straat is de maat’

Bestuurder Rein Swart De straat is de maat.jpg

Op 3 oktober spreekt corporatiebestuurder Rein Swart bij GemeentenNL over de ontwikkelingen op het gebied van kwetsbaarheid en wonen. Dat doet hij op het event De Kracht van de Kwetsbare Bewoner. Bij woningcorporatie Accolade is Swart als bestuursvoorzitter verantwoordelijk voor de huisvesting van bewoners met een smalle beurs. Daartoe behoren veelal ook kwetsbare groepen.

Nieuwe integrale methode

Rein Swart heeft de methode “staat van de straat” bedacht. De essentie daarvan is dat je rekening moet houden met de hele omgeving waarin je kwetsbare personen plaatst en niet alleen met de persoon zelf of met de buren. Het gaat altijd om het totaalplaatje. Swart weet uit ervaring hoe je dit moet aanpakken. Bij zijn eigen organisatie Accolade heeft kwetsbaarheid steeds meer te maken met eenzaamheid bij ouderen, maar de methode wordt ook ingezet voor mensen met ggz-problematiek, schulden of gedragsproblemen. Dat het probleem en de ermee verbonden kansen steeds meer aandacht krijgen is logisch. Dat er een nieuwe methode is om dit aan te pakken is eveneens logisch.

Vertaling naar gemeente

Luister tijdens het event De Kracht van de Kwetsbare Burger naar het verhaal van Rein Swart en ontdek hoe je zijn aanpak kunt vertalen naar jouw eigen gemeente.

Meer Info & Aanmelden Event