Van frictie naar functie in verandertrajecten

De lastigste veranderingen om anderen in mee te krijgen, zijn de veranderingen waar iedereen het over eens is. Succesvol veranderen staat of valt met de manier waarop we elkaar bereiken, betrekken en overtuigen. In deze training gaan we dieper in op de vraag: hoe krijg je anderen mee?

Ik en de anderen

Bij alles wat je doet heb je collega’s, samenwerkingspartners en bewoners nodig om van A naar B toe te komen. Bijvoorbeeld bij de missie een thuis voor iedereen, de introductie van een nieuw IT-systeem, de aanleg van een nieuwe weg of bij een andere manier van werken. Jij bent daarin net zo belangrijk als alle anderen. Leer hoe jij anderen en anderen jou meekrijgen in verandertrajecten. Hoe zorg je voor vooruitgang in de beweging die je met elkaar wilt maken?

Frictie in verandertrajecten

Verandering ontstaat in het gesprek dat we met elkaar voeren. In de interactie raken we elkaar, botsen we met elkaar en weten we elkaar te vinden. Die frictie heeft een belangrijke functie. Als je een verandering wilt laten slagen, moet je de frictie opzoeken die helpt en wegblijven bij de frictie die je hindert.

Wat je leert

Na deze online training weet je hoe je de belangrijkste partijen inclusief jezelf meekrijgt in grote en kleine verandertrajecten. En krijg je inzicht in hoe je het gesprek met elkaar voert om vooruit te komen. Je eigen praktijk staat centraal in deze interactieve training.

Alleen leden van GemeentenNL kunnen gratis aan deze training deelnemen

Volg deze online training live via je computer, laptop of mobiel

TIJD ONDERWERP
09.00Kennismaking en leerdoelen
09.15De bouwstenen van verandering
09.45Motivatie voor verandering: van A naar B
10.15Pauze
10.30Reacties op verandering: van frictie naar functie
11.00Jouw rol: hoe krijgen anderen jou mee
11.30Verandering plannen: van ongepland naar gepland
12.30Samenvatting en nu verder

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor managers, teamleiders, coördinatoren en medewerkers die in de praktijk of beleidsmatig te maken hebben met grote en kleine verandertrajecten

Meld je aan

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.

Inschrijfformulier

• Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.