Denk mee over de digitale gemeente

De digitale gemeente komt er aan. Dat is de conclusie van meer dan 30 auteurs van het nieuwe e-book de digitale gemeente. Daar komt nu een vervolg op in de vorm van een open brainstorm. En jij kunt daaraan mee doen.

Aanleiding

De digitale transformatie is in volle gang en we zijn inmiddels in een volgende fase beland. Maar houden we de verbinding tussen mens en technologie nog wel goed in het oog? Want of je het nu wilt of niet je zult meer met robots moeten samenwerken, meer kunstmatige intelligentie gaan gebruiken en overspoeld worden met data. En onze inwoners moeten steeds meer zaken digitaal regelen, waarbij het voor sommigen veel te langzaam gaat maar voor anderen weer veel te snel.

De vraag is of we onderweg niet de bedoeling zijn kwijtgeraakt. Werken we nog voldoende voor onze inwoners en sluiten we aan bij hun belevingswereld? Het is tijd om nu de verbinding te maken tussen de organisatieveranderingen in de digitale gemeente en de wensen van inwoners.

Geef je op

GemeentenNL organiseert daarom een open brainstorm voor iedereen die kan en wil meedenken over de toekomst van de digitale gemeente. Inmiddels gaven zich als deelnemer aan dit gesprek vertegenwoordigers op van onder meer: Gemeente Maastricht, Gemeente Almere, Gemeente Krimpenerwaard, BMC, Rathenau Instituut, Gemeente Dronten, Optimale Samenwerking, Mijn Buurtje, Future Insight en Upstream.

Wil je ook meedenken? Stuur vandaag nog een mail naar info@gemeentennl.nl wat we plannen snel een datum voor de eerste brainstorm.

Over Hellen Meijn

Hellen is projectleider en redacteur bij GemeentenNL

Bekijk alle berichten van Hellen Meijn →