Verslag werkgroep De Datagedreven Gemeente

digital event

Bedenk binnen 1 jaar minimaal één nieuwe methode die ervoor zorgt dat werken met data beter, leuker en efficiënter wordt, zodat tegelijkertijd de hele organisatie er profijt van heeft. Dat is de opdracht waarmee de werkgroep van GemeentenNL aan de slag is gegaan.

Eerste bijeenkomst

Tijdens de kick-off van de werkgroep zijn de uitgangspunten benoemd, is de opdracht besproken en is de weg naar het einddoel vastgesteld. Ook is de werkgroep concreet aan de slag gegaan. Dit resulteerde ondermeer in de context map met daarin een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en trends.

context map

Vervolgens is gestart met het gezamenlijk bedenken van de use case. Dit resulteerde in een zogenaamde cover story.

cover story

De werkgroep komt elk kwartaal bij elkaar, de volgende gezamenlijke bijeenkomst is vrijdag 29 november om 10.00 uur. Tijdens het Digital Event 2020 zal de werkgroep al haar bevindingen en resultaten met je  delen. Maar misschien wil je zelf wel meedenken?

Deelnemers

Rob Janssen, projectmanager Data & Informatie bij ingenieurs- en adviesbureau Antea Group is voorzitter van deze werkgroep. Daarnaast bestaat de werkgroep uit de volgende leden:

  • Leontien Spoelstra (Gemeente Groningen)
  • Mathijs Kaat (Gemeente Leiden)
  • Judith van Brussel (Gemeente Breda)
  • Miriam Senden (Eclipse Groep)
  • Alex Levering (WUR)
  • Esmeralda Walroud ( Gemeente Alphen a/d Rijn)
  • Inez van de Wiel (Van Dam & Oosterbaan)
  • Erlijn Linskens (Pipple)
  • Martijn Pellegrom (Gemeente Wageningen)
  • Wendy Bosker (Gemeente Altena)
  • Mirian van Ansem (Antea Group)

Ook interesse om mee te doen aan de werkgroep? Neem dan contact op met de voorzitter en laat je belangstelling weten.

Over Redactie GemeentenNL

De redactie van GemeentenNL bewaakt de kwaliteit van artikelen, selecteert het nieuws en staat open voor jouw vragen en suggesties.

Bekijk alle berichten van Redactie GemeentenNL →