Werkgroep ontwikkelt nieuwe methode Datagedreven Werken voor Gemeenten

digital event

Een werkgroep van GemeentenNL onder leiding van Rob Janssen (Antea Group) ontwikkelt een nieuwe methode die ervoor zorgt dat werken met data beter, leuker en efficiënter wordt, waarbij tegelijkertijd jouw hele organisatie er profijt van heeft. Deze nieuwe methode is voor elke gemeente compliant en passend binnen de financiële mogelijkheden. Wil jij ook meedoen aan deze werkgroep?

Achtergrond

De transformatie naar volledig datagedreven werken is in volle gang. Alle ontwikkelingen rondom data zijn relevant om processen efficiënter te maken, om waardevermeerdering te realiseren, nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen en om de inwoner nog tevredener te maken. Ze hebben een grote invloed op het functioneren van de gemeente. Hierdoor is het voor iedere medewerker noodzakelijk om zijn vaardigheden aan te passen aan de nieuwe realiteit.

Het probleem

Wat gebeurt er als gemeente en medewerkers zich niet aanpassen aan de nieuwe realiteit? Dan kan zij op de langere termijn niet meer goed functioneren, waardoor de continuïteit in gevaar komt.

Opdracht van werkgroep

Bedenk binnen 1 jaar minimaal één nieuwe methode die ervoor zorgt dat werken met data beter, leuker en efficiënter wordt, zodat tegelijkertijd de hele organisatie er profijt van heeft. Voorwaarde: de nieuwe methode(n) is/zijn compliant en passend binnen de financiële mogelijkheden.

Voorzitter

Rob Janssen, projectmanager Data & Informatie bij ingenieurs- en adviesbureau Antea Group is voorzitter van deze werkgroep. Rob is dagelijks bezig met trajecten waarin data-analyse en -visualisatie centraal staan.

Rob: ”Ik ben ervan overtuigd dat het gebruik van data en nieuwe technologieën helpt om onze leefomgeving schoner, gezonder en bereikbaarder te maken. De afgelopen jaren maak ik me dan ook sterk voor overheden die datagedreven werken.

Deelnemen aan deze werkgroep?

Denk mee over oplossingen voor de belangrijkste problemen in onze sector. Maak deel uit van het multidisciplinaire team dat nieuwe methoden, technieken en aanpakken ontwikkelt. Stel jouw kennis beschikbaar en leer van anderen. Doe ook mee met deze werkgroep en stuur een e-mail naar Rob Janssen: rob.janssen@anteagroup.com