Ton van Erp (Eindhoven): “Digitale gemeente als een moderne bank”

Digitale Woensdrechters trekken geen nummertjes

De digitale gemeente is in aantocht en wordt overal realiteit. Maar raken we onderweg de bedoeling niet kwijt. Weten we nog voldoende dat we uiteindelijk werken voor onze inwoners? De vraag is daarom hoe de digitale gemeente eruitziet, wat dit betekent voor jouw werk en wat inwoners daarvan vinden. We leggen deze vragen voor aan leden en kennispartners van GemeentenNL. Ton van Erp is Hoofd financiele administratie bij de gemeente Eindhoven en heeft wel een beeld van de digitale gemeente.

Net als een bank

Ton van Erp: “In mijn ogen zou een digitale gemeente eruit kunnen zien als een moderne bank. Hierbij kun je via een app bijna alle zaken op een eenvoudige wijze afwikkelen en heb je continue zicht op je eigen gegevens en je saldo of lopende zaken. Dit kan gaan over een uitkering, gemeentelijke belastingen, een paspoort of een aanvraag bouwvergunning maar ook als leverancier over een factuur.”

“Voor meer ingewikkelde vragen kun je makkelijk digitaal een afspraak met een deskundige inplannen die je dan verder kan helpen. Dit kan ook vaak digitaal.”

Boek voor leden

In het boek De digitale gemeente verschijnen meer bijdragen, interviews en inzichten. We maken in dat boek met alle leden de verbinding tussen de organisatieveranderingen in de digitale gemeente en de wensen van inwoners. Klikt het nog voldoende?  Als lid van GemeentenNL ontvang je het boek gratis na verschijnen.

Nog geen lid? Maak het vandaag nog in orde, want alle belangrijke gemeenten zijn inmiddels al wel lid van GemeentenNL. Regel je aanmelding op de lidmaatschapspagina.