Theresa Versteegt-Vermaak (Almere): “Stadhuis flink uitbreiden zonder digitale gemeente”

gemeente almere

De digitale transformatie is in volle gang en we zijn inmiddels in een volgende fase beland op weg naar de digitale gemeente. Sommige van onze taken zullen we overdragen aan machines en andere taken komen erbij. De mensen, middelen, processen, organisatie en inwoners veranderen. Wat betekenen al die veranderingen voor ons?

Werkzaamheden in de digitale gemeente

We vroegen GemeentenNL-lid Theresa Versteegt-Vermaak van de gemeente Almere hoe de werkzaamheden er binnen de toekomstige digitale gemeente eruit zouden kunnen zien. Theresa is projectleider burgerzaken bij het team kwaliteit en projecten. “Ik zou niet meer zonder digitalisering kunnen, maar wie wel? Als mijn werk niet gedigitaliseerd was, hadden we het stadhuis flink moeten uitbreiden, want dan zou er veel meer personeel nodig zijn. Documenten zijn ook veel beter opgeslagen en dus ook makkelijker terug te vinden. Er is wel een vereiste, het moet werken! Als er een storing is, en die komen helaas nog wel eens voor, kan je meteen niets meer.”

Het boek ontvangen

Deze bijdrage en meer artikelen verschijnen in het e-book De Digitale Gemeente dat we met alle leden van GemeentenNL schrijven. Daarin maken we de verbinding tussen organisatieveranderingen in de digitale gemeente en de wensen van inwoners. Klikt het voldoende? GemeentenNL-leden ontvangen het boek automatisch. Ook ontvangen zij altijd direct bericht zodra een nieuw e-book, onderzoek, document, verslag of paper is toegevoegd aan de kennisbank die zij als lid gratis kunnen raadplegen.