Gemeente Krimpenerwaard werkt beter buiten met een app

De digitale transformatie is in volle gang en we zijn inmiddels in een volgende fase beland op weg naar de volledige digitale gemeente. Sommige van onze taken zullen we overdragen aan intelligente machines en andere taken komen erbij. De mensen, middelen, processen, organisatie en inwoners veranderen. Wat betekenen al die veranderingen voor ons?

Middelen in de digitale gemeente

We vragen GemeentenNL-lid Karen Thieme van de Gemeente Krimpenerwaard, naar een voorbeeld van  een digitaal middel dat zij en haar collega’s binnen de gemeente gebruiken. Karen is medewerker Informatiebeheer van de afdeling Beheer Openbare Ruimte

“Binnen de afdeling Openbare ruimte heb ik de mannen die buiten werken voorzien van iPads met daarop de Collector App van ESRI. Hierop kunnen ze hun werkzaamheden zien, behandelen en afmelden, het werk van de aannemers controleren en werkzaamheden opnemen. Dit betreft zowel de teams Groen, Wegen, Service, Water en de Begraafplaatsen. Daarnaast worden in sommige gevallen de opgehaalde gegevens ook op de website gepubliceerd. Denk aan de strooiroutes, de bomenkap en herplant.”

Het boek ontvangen

Uitgebreidere interviews en artikelen tref je in het e-book De Digitale Gemeente dat we met alle leden van GemeentenNL schrijven. Daarin maken we de verbinding tussen organisatieveranderingen in de digitale gemeente en de wensen van inwoners. Klikt het nog voldoende?

GemeentenNL-leden ontvangen het boek automatisch. Ook ontvangen zij altijd direct bericht zodra een nieuw e-book, onderzoek, document, verslag of paper is toegevoegd aan de kennisbank die zij als lid gratis kunnen raadplegen.