Al meer dan twintig deelnemers aan boek De Digitale Gemeente

Na onze oproep doen al meer dan twintig leden en kennisorganisaties mee aan het nieuwe boek De Digitale Gemeente. De deelnemers werken bij gemeenten in het hele land van Almere tot Rotterdam. En zij werken bij belangenorganisaties, marktpartijen en kennisorganisaties zoals ANBO, Upstream, Rathenau Instituut.

Aanleiding voor het boek

De digitale transformatie is in volle gang en we zijn inmiddels in een volgende fase beland. En of je het nu wilt of niet je zult meer met robots moeten samenwerken, meer kunstmatige intelligentie gaan gebruiken en overspoeld worden met data. Sommige van jouw taken zul je overdragen aan machines en andere taken komen erbij.

Maar zijn we onderweg de bedoeling niet kwijtgeraakt. Weten we nog voldoende dat we uiteindelijk werken voor onze inwoners? We maken in dit boek de verbinding tussen de organisatieveranderingen in de digitale gemeente en de wensen van inwoners. Klikt het nog voldoende?

Vijf delen

Het e-book bestaat uit vijf delen. In de eerste twee delen beschrijven we de organisatie en processen bij de digitale gemeente. Vervolgens behandelen we de in te zetten middelen en mensen. En tenslotte komen de inwoners aan het woord.

Zelf meedoen

Elk hoofdstuk bestaat uit verschillende paragrafen. Die gaan bijvoorbeeld over het gebruik van digitale middelen, de verandering van processen of de vaardigheden van medewerkers. Heb jij kennis van een digitaal onderwerp of ken jij een interessante case? Laat het weten en werk ook mee aan het e-book.

Je medewerking bestaat uit het aanleveren van een artikel of het beantwoorden van een aantal vragen voor een interview.  Heb je interesse om mee te doen aan de realisatie van het e-book? Stuur dan een e-mail naar GemeentenNL en vermeld je relevante achtergrond en over welk onderwerp je iets kunt vertellen of schrijven.