Zo werk jij dit jaar slim in het sociaal domein

event samen slim in het sociaal domein

De maatschappij verlangt steeds betere dienstverlening van jouw gemeente. Ook heb je te maken met nieuwe doelgroepen die elk hun eigen beleid vereisen. Zo stapelen de grootste problemen zich op, met name rondom de jeugdzorg. Net als veel andere gemeenten heb je wellicht te maken met grote tekorten op de begroting. Het is lastig om je doelstellingen te halen en geld en tijd over te houden voor andere belangrijke taken. Hoe pak je dit aan en hoe zorg je ervoor dat je de beste keuzes maakt? GemeentenNL organiseert in samenwerking met BDO het event Samen Slim in het Sociaal Domein op 11 april 2019 te Utrecht. Schrijf je nu in en leer welke oplossingen voorhanden zijn en hoe je dit allemaal kunt organiseren.

Programma en Sprekers

In onderstaand schema vind je het programma. De dagvoorzitter en sprekers maken we komende weken bekend, dus houd de website goed in de gaten!

TIJD ONDERWERP
Inloop en ontvangst met koffie en thee
Opening en welkom door dagvoorzitter
Ervaringen uit de jeugdzorg – Jeugdzorg Nederland
Huidige ontwikkelingen VS het perspectief van de gemeente: Wat is een goede toekomstige werkwijze?
PANELDISCUSSIE – met verschillende experts uit het vakgebied. Stellingen en discussie met het panel en de zaal.
(namen van de panelleden worden z.s.m. bekend gemaakt)
Afronding plenair ochtendprogramma en introductie interactieve sessies
Lunchpauze
Interactieve sessies ronde 1 – Kies uit diverse thema’s (zie verder op deze pagina voor meer informatie)
Interactieve sessies ronde 2 – Kies uit diverse thema’s (zie verder op deze pagina voor meer informatie)
Koffie en theepauze
KEYNOTE SPREKER (volgt)
Samenvatting en afsluiting door dagvoorzitter
Netwerkdrankje en hapje

Interactieve sessies

De interactieve sessies zijn onderdeel van het programma. Diverse sprekers geven jou de belangrijkste handvatten mee die je kunt gebruiken in je eigen praktijk. In deze sessies ligt de focus op het uitwisselen van ervaringen en het verkrijgen van inzicht in een thema of nieuwe ontwikkeling. Hier kun je tevens alle hoe-vragen stellen aan de kennis- en innovatiepartners. Als deelnemer aan dit event is het mogelijk gratis deel te nemen aan 2 interactieve sessies. Er is plek voor maximaal 20 deelnemers per sessie. Je kunt kiezen uit de volgende thema’s:

1. Hoe leer je van andere gemeenten? Praktijkvoorbeeld van hoe Venlo zaken op de rails kreeg.
  2. Een flexibele en wendbare gemeente heeft de toekomst. Maar: hoe krijg ik mijn collega’s mee?
  3. Sturen met data: krijg inzicht en grip op de tekorten in de jeugdzorg.
  4. Hoe kun je duurzaam samenwerken aan effectieve en kosten-efficiënte regionale samenwerking? – Wordt verzorgd door BDO

Deelnemers en partners

We verwelkomen 100 deelnemers die werkzaam zijn bij gemeenten, rijksoverheid, belangenbehartigers, advisering, leveranciers en zelfstandigen. Deze gemeenten zijn bijvoorbeeld ook uitgenodigd: Amstelveen, Amsterdam, Brunssum, Zwijndrecht, Woerden, Opmeer, Apeldoorn, Den Helder, Bloemendaal, Emmen, Hilvarenbeek, Boxtel, Gorinchem, Eersel, Meierijstad, Nieuwegein, Velsen, Noordwijkerhout, Zeist, Diemen, Barneveld, Enschede en Westland.

Een klein aantal toonaangevende kennis- en inspiratiepartners is door GemeentenNL gevraagd om medewerking aan het event. Onze kennispartners BDO en Stipter zijn aanwezig. Zij stellen hun expertise beschikbaar tijdens de interactieve kennissessies en tonen in een eigen stand innovatieve oplossing. Je kunt ook bij ze terecht voor praktische tips, actuele vraagstukken of advies.

Meld je nu aan!

Dit event wil je natuurlijk niet missen. Zeker zijn van een plekje? Wacht dan niet langer en meld je nu aan via de eventpagina.