Woonoverlast aanpakken: zo doe je dat

Aanpak woonoverlast

Aanhoudende overlast kan het woongenot en gevoel van veiligheid van inwoners ernstig bedreigen. Voor de leefbaarheid in de wijk en van de bewoners is het van belang zo snel en zo vroeg mogelijk in te grijpen. Hoe doe je dat? Want de aanpak is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van zowel jouw gemeente als de politie, woningcorporatie en buurtbewoners.

Praktisch aan de slag

Op donderdagochtend 16 september van 9.00 – 12.30 organiseert GemeentenNL een online training onder leiding van Cisca Bakker over dit onderwerp. Na deze training weet je welke rol de woningcorporatie, politie en buurtbewoners hebben in de gezamenlijke aanpak van woonoverlast. Je kent dan ook de rol van de gemeente en leert hoe je samenwerkingspartners kunt aanspreken op hun rol in de gezamenlijke aanpak. Verder kun je zelf een stappenplan aanpak woonoverlast maken. En je weet hoe je met inwoners moet communiceren, hoe je aan verwachtingsmanagement kunt doen en welke juridische stappen je kunt nemen.

Aanmelden gratis voor leden

Voor leden van GemeentenNL is de online training gratis bij te wonen. Nog-niet-leden betalen een eenmalige toegangsfee. Aanmelden kan via de trainingspagina.

vuil huisvuil woonoverlast
leer hoe je woonoverlast vermindert