Vlaardingse bestuurder Marieke Kolsteeg over dichter tot elkaar komen

Bestuurder Marieke Kolsteeg (Waterweg Wonen) over dichter tot elkaar komen

Hoe help en ondersteun je de meest kwetsbaren in de samenleving in en buiten crisistijd? Marieke Kolsteeg heeft er dagelijks mee te maken. Zij is directeur-bestuurder van de Vlaardingse woningcorporatie Waterweg Wonen  en we nodigen haar uit als spreker tijdens het ledenevent Kwetsbaren uit de Crisis. Marieke neemt ons mee naar de harde praktijk en realiteit rondom kwetsbaren. Als we dichter tot elkaar komen zijn we in staat om van het toenemend aantal kwetsbaren een kans te maken in plaats van een probleem.

Vlaardingen als voorbeeld

Marieke Kolsteeg laat ons tijdens het volgende ledenevent aan de hand van een voorbeeld in Vlaardingen zien waar samenwerking een ware uitdaging is, welke gevolgen deze manier van werken heeft voor kwetsbare bewoners en hoe zij vervolgens als woningcorporatie buiten de lijnen durven en moeten kleuren om de meest kwetsbaren uit crisissituaties te helpen. Hier liggen kansen voor iedereen.

Event kwetsbaren uit de crisis

Het ledenevent Kwetsbaren uit de Crisis is er om jou als professional en jouw organisatie voor te bereiden op de toekomst. Om je inzicht te geven in de impact van de huidige crisis op jouw werk, welke toename van kwetsbaren jij kunt verwachten en hoe jouw werk verandert. Ervaren professionals brengen je in de juiste positie om de grote gevolgen op te vangen. We bieden jou de tools om voorbereid te zijn op de veranderende samenleving en we geven de handvatten om nieuwe groepen kwetsbaren optimaal te helpen.

Zij zijn erbij

Naast Marieke Kolsteeg zijn ook als spreker aanwezig Nederlands dichter, denker en regisseur Ramsey Nasr en Prof. dr. Jochen O. Mierau, Wetenschappelijk Directeur van Aletta Jacobs School of Public Health. Verder zijn als experts onder meer aanwezig:

• Divosa, directeur Alexandra Bartelds
  • ANBO, directeur Anneke Sipkens
  • De Key, directeur-bestuurder Karin Verdooren
  • AFWC, beleidsadviseur Steven Kromhout
  • Movisie, senior adviseur Hans Alderliesten
  • WWZ Academie, directeur Anne Vrieze
  • Sterke Schakels, oprichter Mirjam van Drimmelen
  • WijkAdvies, adviseur Baudouin Knaapen
  • Perron2030, veranderaar Eric Edens

Daarnaast zijn medewerkers van alle GemeentenNL-leden en meer dan 50 woningcorporaties aanwezig.

Aanmelden gratis voor leden

Voor leden van GemeentenNL is het event gratis bij te wonen. Nog-niet-leden betalen een eenmalige toegangsfee. Aanmelden kan via de eventpagina.

Kwetsbaren uit de crisis
Event Kwetsbaren uit de crisis op 12 oktober 2021