Video: kwetsbare burgers als een kans

kwetsbare burgers als kans

Door de toename van het aantal kwetsbare burgers wordt je werk complexer en neemt het toe. Wat kun je doen? Nou, je kunt het omdraaien: maak van het probleem een kans.

Stapeling van problemen

Je krijgt in je gemeente steeds meer te maken met de stapeling van problemen bij burgers. Gezondheid, schuld, ggz, eenzaamheid, verslaving. En dan verwachten we in toenemende mate dat burgers zelf de regie de nemen bij het nemen van maatregelen.

Oplossing in de straat

Jij en ik weten dat deze burgers niet in staat zijn om zelf de regie te nemen. En we weten dat ze steeds vaker bij jou zullen aankloppen voor moeilijke hulpvragen. Wat dan wel? Draai het om, maak van het probleem een kans. Ontdek de aanpak van de gemeente Utrecht, leer wat woningcorporatiebstuurders doen, ga met wetenschappers in gesprek over hun nieuwe aanpakken.

Bekijk de video