Tijdens het volgende ledenevent verdwijnen al je zorgen

Nederland vergrijst en groeit. Het aantal zelfstandig wonende ouderen is in 2040 twee keer zo groot als nu. Tegelijk neemt het aantal jongeren met een zorgvraag flink toe. Maar onze zorgvoorzieningen blijven achter. Het is sowieso een uitdagende tijd voor ons allemaal. We hebben te maken met stijgende kosten voor energie, bouw en grond. En denk ook aan personele tekorten waardoor de zorg uit wijken, dorpen en steden dreigt te verdwijnen.

Toch slagen sommigen erin om succesvol te zijn. Wat is hun geheim is zal duidelijk worden tijdens het volgende ledenevent van GemeentenNL dat plaatsvindt op dinsdagochtend 10 oktober in Woerden.

08:45INLOOP
09.15WELKOM door Tino Meijn, directeur GemeentenNL
09.30OPENING door dagvoorzitter Fadime Örgu, lid Maatschappelijke Commissie GemeentenNL
09.45ONTWIKKELINGEN & UITDAGINGEN door Hans Adriani, Statenlid en eerder Voorzitter Taskforce Wonen & Zorg
Belangrijke ontwikkelingen die we positief kunnen inzetten om wonen & zorg voor iedereen mogelijk te maken. En de uitdagingen die we moeten oppakken.
10.05DIALOOG
In deze dialoog maken we met elkaar de gezamenlijke uitdaging helder. Praat mee en licht je mening toe.
10.30KORTE PAUZE
10.45VISIE & OPLOSSING – HET NIEUWE WONEN & ZORG VOOR IEDEREEN door Masi Mohammadi (Lector Architecture in Health HAN)
Tijdens dit onderdeel stappen we van het nu naar de toekomst in 2030. Hoe kunnen ervoor zorgen dat woonomgevingen aansluiten op wat mensen willen, kunnen en nodig hebben? Niet alleen voor zorgbehoevenden, maar voor iedereen. Masi laat zien hoe dat kan.
11.05SUPERBRAINSTORM
Er zijn meer oplossingen nodig die ons dichterbij het Wonen & Zorg voor iedereen brengen. Welke oplossingen zijn er vanuit jouw organisatie en expertise te bedenken. Waarmee kun jij aan de slag?
11.15DIALOOG
Tijd om over te gaan tot actie. In groepen gaan we uiteen om de oplossingen die er liggen concreet te maken.
11.45GETTING THE PICTURE
De onderdelen uitdaging, oplossing en actie komen samen. We malen concreet wat we na vandaag kunnen doen, welke samenwerkingen we aan willen gaan en welke resultaten we daarmee kunnen halen.
12.00GROEPSFOTO
Met alle deelnemers die de missie Een Thuis voor Iedereen in 2030 steunen.
12.15LUNCH
13.00EINDE BIJEENKOMST

DEELNEMERS

Tijdens de bijeenkomst ontmoet je andere leden van GemeentenNL die werken bij of in diverse gemeenten zoals Den Haag, Kampen, Bunnik, Zwolle, Oirschot, Alphen aan den Rijn, Arnhem, BEL Combinatie, Amsterdam, Nijmegen, Hengelo.

AANMELDEN

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hier in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden. Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.