Start werkgroep De kracht van kwetsbaarheid

Werkgroep Kracht van Kwetsbaarheid GemeentenNL 202021

De GemeentenNL werkgroep De kracht van kwetsbaarheid is van start. Onder leiding van Eric Edens, veranderaar bij AlterEdens en Perron2030, is de groep aan de slag met haar opdracht. Wat bespreekt zij en wat zijn de plannen?

Opdracht

Bedenk wat voor organisatie nodig is om de toename van het aantal kwetsbaren en daarmee de toegenomen druk op de eigen medewerkers aan te kunnen. Beschrijf de belangrijkste scenario’s en passende organisatievormen.

Zorg ervoor dat de gekozen oplossing past binnen de volgende kaders:

1. Haalbaar zonder extra middelen (personeel, geld, wetgeving)
  2. Minder druk op organisatie en medewerkers
  3. Realistisch en toekomstbestendig
  4. Voor de sector innovatieve organisatievormen en/of aanpakken

Status

Tijdens de eerste online bijeenkomst staat het kennismaken centraal, zowel met elkaar als met het aanwezige denkpotentieel. Want veel gemeenten en ook woningcorporaties doen al mee en samen weten we meer.

kennismaking werkgroep

Presentatie

De werkgroep presenteert haar eindresultaten tijdens de bijeenkomst De kracht van kwetsbaren in 2021. Je zult dan veel leren over het anders inrichten van je eigen organisatie om van het “probleem” van kwetsbaren een kracht te maken die zowel kwetsbaren als je eigen organisatie nieuwe kansen biedt. Alle verslagen van de werkgroep zijn tussentijds beschikbaar in de kennisbank voor leden.