Pluim voor kerstinitiatieven in de gemeente

Met ruim duizend gezinnen in de gemeente Woensdrecht die het niet breed hebben, deelt wethouder Lars van der Beek een pluim uit aan Caritas, Herwonnen Levenskracht en andere initiatiefnemers die de kerstdagen voor deze mensen verlichten met mooie decemberacties.

Publiekelijke pluimen

“Bij veel mensen bestaat het beeld dat vrijwel iedereen in Nederland het goed heeft”, aldus Van der Beek. “Maar ook in onze gemeente zien we dat er meer dan duizend gezinnen zijn die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Het is goed dat er organisaties en vrijwilligers zijn die in december het leven van deze mensen wat kunnen verlichten.”

Behalve dat de gemeente vanuit het armoedebeleid zulke initiatieven ondersteunt, hecht het college eraan om alle mensen die zich inzetten voor anderen publiekelijk een pluim te geven. “Er zijn heel veel partijen actief in onze gemeente. Het hele jaar door en zeker ook rond kerst wordt er veel goed werk gedaan. Zoals door Caritas en Herwonnen Levenskracht”, zegt gemeentewoordvoerster Robine van Hees.

Wat doet jouw gemeente voor vrijwilligers?

Welke vrijwilligersorganisaties zijn er in jouw gemeente om arme gezinnen tijdens de feestdagen bij te staan? En wat doet jouw gemeente om deze vrijwilligers aan te moedigen? Deel mooie initiatieven vooral in een mail aan de redactie.

Fijne feestdagen!

Het team van GemeentenNL wenst jou fijne feestdagen en een gelukkig & gezond Nieuwjaar.

Meer lezen?

Bekijk de rest van het artikel op BN De Stem.

In je mailbox ontvangen?

Blijf up-to-date en ontvang iedere dinsdag nieuwe artikelen door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Laat je mailadres achter in de rechterkolom op deze pagina.
ACTIE: Schrijf je nu in en ontvang 1 toegangskaart gratis voor een event of training naar keuze.