Nieuwe werkgroep ‘De kracht van kwetsbaarheid’

Kracht van Kwetsbaarheid

In je werk heb je steeds vaker te maken met problemen als gevolg van de toename van het aantal kwetsbare personen. Is de situatie op termijn nog houdbaar? De extramuralisering en de decentralisatie in het sociaal domein zijn belangrijke externe oorzaken van de toename. Maar je moet ook omgaan met beperkt aanwezige capaciteit, kennis en financiële mogelijkheden. Waar ligt de grens van wat nog mogelijk is?

Opdracht

De nieuwe werkgroep van GemeentenNL gaat hiermee aan de slag. Zij bedenkt een nieuwe integrale aanpak, methode of techniek die van de toename van kwetsbare personen een kans maakt in plaats van een probleem.

Zorg ervoor dat die aanpak past binnen de volgende kaders:

1. Aantoonbaar voordeel voor kwetsbare burgers
  2. Minder financiële middelen vereist
  3. Gebruik van bestaande technologie
  4. Compliant met bestaande regels en procedures

Aanmelden werkgroep

Heb je interesse om deel te nemen aan deze werkgroep? Bekijk dan alle informatie en meld je aan.