Nieuwe training: Constructieve dialoog en eigenaarschap

Organisaties zetten in toenemende mate in op teamsamenwerking om de steeds complexere werkzaamheden tot een goed einde te brengen. Van teams wordt verwacht dat zij over een grote mate van zelforganisatie beschikken, duurzame kwaliteit en optimaal rendement kunnen leveren in wisselende multidisciplinaire samenstellingen.

In deze 3 daagse training richten we ons op de niveaus van constructieve conflicten, betrokkenheid en verantwoordelijkheid uit het teamontwikkelingsmodel van Patrick Lencioni. Conflicttransformatie begint met het je kwetsbaar durven opstellen en het uitdragen van je standpunt door oprecht nieuwsgierig te zijn naar de standpunten van de ander, zonder oordeel en met ruimte voor de ander. Hierdoor wordt het mogelijk om vanuit commitment samen te werken aan teamresultaat.

Deze training is opgedeeld in 3 dagen. Zet de volgende data in je agenda

Dag 1: woensdag 07 februari 2024
Dag 2: woensdag 28 februari 2024
Dag 3: woensdag 13 maart 2024
Tijd: 10.00 tot 17.00 uur

Wat je leert in deze 3 daagse training

1: In gesprek gaan wanneer het spannend wordt. In de eerste plaats met jezelf als teamleider. Hoe gebruik je je eigen lichaam als instrument. Welke interventies kun je hierbij inzetten? Hoe maak je onderscheid tussen je eigen emoties en die van een ander?

2: Hoe je teams kunt ondersteunen in het voeren een ideologisch debat. Door teamleden authentiek te leren communiceren, kunnen ze komen tot het nemen van gedragen besluiten. We maken daarbij onder meer gebruik van inzichten en vaardigheden uit de methode Deep Democracy van Greg en Myrna Lewis.

3: Optimaal gebruik maken van de wijsheid van een groep. Hoe kun je mensen eigenaarschap laten nemen? Hoe stimuleer je onderlinge betrokkenheid? Hoe creëer je ruimte voor gedragen besluiten?

Trainers

De training wordt verzorgd door onze zeer ervaren trainers: Yvonne Veenendaal, José Houweling en Jolanda Paardekooper.

PE punten

Met het volgen van deze 3 daagse training ontvang je als bestuurder 18 erkende PE-punten.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor bestuurders, managers, teamleiders, coördinatoren die in (multidisciplinaire) teams succesvol willen samenwerken of de samenwerking willen verbeteren met het team.

Meld je aan

Deze training wordt georganiseerd door onze zusterorganisatie BGL& Partners. Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.