Hoe kunnen kwetsbare groepen de buurt veiliger maken?

Kracht van de kwetsbare burger

Uiteindelijk wil iedereen zich veilig voelen in de wereld, zijn buurt, zijn gezin. Er wordt al veel gedaan om dat te bereiken, maar toch zien we dat in wijken waar veel kwetsbare groepen leven nog steeds een onveilig gevoel onder bewoners heerst. Hoe komt dit en welke oplossingen liggen er voor handen? Hoe kun je slimme techniek inzetten? En hoe kun je kwetsbare groepen zelf inzetten om aan een veiligere buurt & thuis te werken.

Workshop: hoe pak je het aan?

Tijdens een van de workshops op het event De Kracht van de Kwetsbare Burger laten we zien dat het heel goed mogelijk is om voor en met kwetsbare groepen te werken aan een veilige buurt door het inzetten van slimme technieken en slim samen te werken. We leggen je uit waar je rekening mee moet houden, en geven voorbeelden vanuit de praktijk. Punten die aan de orde zullen komen zijn:

• Waarde: Hoe zorg je ervoor dat kwetsbare groepen de waarde zien van zelf in actie komen?
  • Laagdrempeligheid en simpele communicatie: Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich aangesproken voelt?
  • Persoonlijke benadering: Hoe kun je grote groepen mensen zich toch persoonlijk aangesproken laten voelen?
  • Lokalisatie: Waarom werkt een aanpak in de ene wijk wel, en in de andere niet?
  • Digitale middelen: Hoe kun je deze toch inzetten bij mensen die er geen affiniteit mee hebben?
  • Samenwerken in een pilot: Hoe kun je met een gezamenlijke wijkaanpak maximaal resultaat behalen?

Doe ook mee

Om deel te nemen aan deze workshop hoef je je alleen maar aan te melden voor het event De kracht van de kwetsbare burger. Want de workshop is onderdeel van het programma en vindt op donderdag 3 oktober in de middag plaats.

Meer Info & Aanmelden Event