Bredase bus inspireert tot betere zorg

Hoe kunnen techniek en digitalisering een oplossing bieden voor alledaagse problemen? De Inspiratiebus van de gemeente Breda wil het antwoord geven. Inwoners, zorgverleners en mantelzorgers kunnen voortaan terecht in de nieuwe bus om informatie te krijgen over nieuwe technologische middelen, materialen te lenen of ondersteuning te krijgen bij installatie en gebruik.

Nieuwe snufjes

De Inspiratiebus is een initiatief van de gemeente Breda, Amarant, Avans Hogeschool / GET-lab, Nieuwe Veste, Surplus, Thebe en Zorg voor elkaar Breda. Zij hebben de handen ineen geslagen om mensen kennis te laten maken met allerlei nieuwe snufjes en ontwikkelingen die het leven aangenamer maken. Voor inwoners betekent dat langer zelfstandig functioneren en het heft in eigen handen houden. Zorgprofessionals krijgen ideeën aangereikt hoe zij technologie in kunnen zetten om de kwaliteit en veiligheid van zorg verder te verbeteren en tegelijkertijd de werkdruk te verminderen.