Besteed minder tijd aan kwetsbare burgers

Kracht van de kwetsbare burger

Je hebt steeds vaker te maken met kwetsbare burgers. Wist je dat je het probleem kunt omdraaien? Het levert je zelfs veel voordelen op. Dan kost het je minder tijd, wordt de sociale samenhang groter en wordt jouw werk leuker. Denk bijvoorbeeld aan de rol die de kwetsbare burger kan spelen in het creëren van een prettige leefomgeving. Of werk samen met burgers om de veiligheid in de buurt te verbeteren. De praktijk toont aan dit dit voor iedereen haalbaar is als je maar de juiste stappen zet. Wat kun jij doen?

Zie het als een kans

Jouw werk neemt toe en wordt complexer omdat er steeds meer kwetsbare burgers zijn. Om te voorkomen dat dit probleem groter wordt, moet je het van een andere kant bekijken. Want kwetsbare burgers zijn een kans om jouw werkdruk te verlagen en buurten beter te maken. Tijdens het event De Kracht van de Kwetsbare Burger op 3 oktober 2019 spreken gemeenten, woningcorporaties, wetenschappers, adviseurs en marktpartijen elkaar om de kansen te benoemen. Ben je er ook bij?

Meer informatie en aanmelden