Gemeente Amersfoort laat inwoners vertellen over duurzaam denken en doen

De gemeente Amersfoort start met een sociale media campagne om inwoners te inspireren en te verleiden een volgende stap te zetten in hun duurzaam gedrag. Met vlogs, korte filmpjes en blogs over dagelijkse zaken worden verhalen gedeeld van inwoners en bedrijven. Ook wordt handelingsperspectief geboden op het digitale platform Amersfoort Duurzaam waar inspirerende voorbeelden staan en meer antwoorden en tips om direct zelf aan de slag te gaan.

Inwoners en bedrijven stimuleren

De gemeente wil inwoners en bedrijven stimuleren om energie te besparen en energie op te wekken. Inwoners en ondernemers scheiden en verminderen hun afval, stenen worden omgezet in groene oases en automobilisten pakken steeds vaker de fiets of het openbaar vervoer. Voor deze verandering is iedereen nodig; inwoners, instellingen, ondernemers en initiatiefnemers. Een grote groep Amersfoorters wil best maar weet niet waar precies te beginnen. De sociale media campagne is erop gericht om hen concreet handelingsperspectief te bieden op een breed scala aan thema’s als energie besparen, tuin anders inrichten, groen op je dak, auto delen en anders inkopen.