Alle resultaten van het onderzoek Kracht van Kwetsbaarheid in de Kennisbank

Kracht van Kwetsbaarheid

Als lid van GemeentenNL heb je toegang tot de kennisbank met belangrijke kennis en contacten. Je treft er onderzoeken, presentaties, documenten, video’s en e-books over de onderwerpen waar jij in je werk mee te maken hebt. Nieuw in de kennisbank is het onderzoek naar kwetsbare burgers. Bekijk de resultaten.

Opvallende resultaten

Uit het onderzoek onder alle gemeenten blijkt onder meer dat de meesten (59%) steeds meer te maken hebben met kwetsbare bewoners. Bij 85% wordt het werk veel complexer en slechts 1 op de 9 gemeenten zegt dat zij de toenemende problematiek aankan. Uit het onderzoek van GemeentenNL blijkt verder dat 58% van de gemeenten verwacht de komende jaren meer te investeren in de aanpak van kwetsbare burgers. Dit is een van de voorgestelde oplossingen, naast maatregelen zoals het verruimen van de privacywetgeving waardoor betere informatie-uitwisseling met zorginstellingen en woningcorporaties mogelijk wordt.

Naar de kennisbank

Het hele onderzoek en alle resultaten kun je nalezen de in de kennisbank. Als lid ontvang je automatisch bericht per e-mail over nieuwe onderzoeken, documenten en video’s in de kennisbank. Nog geen lid? Sluit je dan ook aan en krijg direct toegang tot de kennisbank maar ook tot alle events, trainingen en werkgroepen van GemeentenNL.