De 10 fouten die veel gemeentelijke managers maken

Wat zijn de meestvoorkomende fouten van managers bij gemeenten? Als je ze kent dan weet je gelijk wat je te doen staat. Niet meer doen natuurlijk, maar beter nog is om de fouten te voorkomen. Dit is de top 10 van fouten door managers:

1. geen heldere doelen hebben
  2. te weinig delegeren
  3. je eigen rol niet begrijpen
  4. geen feedback geven
  5. geen tijd voor je team hebben
  6. teveel overlaten aan het team zonder duidelijk te zeggen wat jij wilt
  7. de motivatie van medewerkers niet begrijpen
  8. te snel iemand aannemen
  9. geen rolmodel zijn
  10. te vriendelijk zijn

En hoe zit het bij jou? Heb jij alles al in orde of is er nog werk aan de winkel? In veel managementopleidingen en literatuur kun je vinden hoe je hiermee omgaat. En je kunt natuurlijk ook altijd aan je team vragen hoe zij vinden dat het gaat. Dan heb je in ieder geval alvast een handige checklist met 10 punten waar je op moet letten.