Workshop Anders Bouwen en Wonen

Er is meer dan voldoende vraag naar nieuwe woningen. Is er ook voldoende capaciteit om deze woningen te realiseren? Wellicht helpt innovatie met nieuwe woonvormen en technieken. Waar wachten we nog op, zou je zeggen. De praktijk blijkt weerbarstiger dan de theorie. En toch blijkt uit allerlei initiatieven dat er meer mogelijk is dan we denken. Met als quote “alleen ga je harder, samen kom je verder” organiseren we een workshop om de mogelijkheden in kaart te brengen en haalbare oplossingen in gang te zetten.

Centrale vraag

Hoe kunnen we de vraag naar woningen en de bouwcapaciteit op zo’n manier met elkaar in balans brengen dat we nieuwe, duurzame en flexibele woonoplossingen de ruimte geven die nodig is om ervoor te zorgen dat in 2030 iedereen in Nederland een thuis heeft?

Deelnemers

Als deelnemers zijn aanwezig gemeentelijke directeuren, corporatiebestuurders, bouwers, financieel experts, ontwikkelaars en beleggers. De workshop staat onder leiding van Roel Koster, senior consultant bij Arcadis Nederland. De deelnemers zijn in ieder geval:

• Eelco Siersema directeur vastgoed De Key
  • Egbert Dekker, directeur vastgoed & ontwikkeling Stadgenoot
  • Henk Rotgans, project directeur Havensteder
  • Joziene van de Linde, managing director De Meeuw
  • Pierre Hobbelen, directeur-bestuurder Thuisvester
  • Alfred van den Bosch, directeur-bestuurder Vivare
  • Rob van den Broeke, directeur-bestuurder Rijswijk Wonen
  • Bas Sievers, algemeen directeur-bestuurder Woonpartners
  • Anke Huntjens, bestuurder Eigen Haard
  • Tjeerd Meijer, directeur Vastgoed OFW
  • Dinant te Brinke, directievoorzitter BAM Wonen
  • Noek Pouw directeur-bestuurder Oost Flevoland Woondiensten
  • Tino Meijn, directeur GemeentenNL

Huiswerk

Deelnemers krijgen als voorbereidend huiswerk de opdracht om 1 grootste succes en (als je durft) ook 1 mislukking te delen.

Werkvorm

Het wordt een workshop waarbij we bespreken wat nu echt belangrijk/urgent is en waarom dat zo is. Vervolgens komt de vraag op tafel onder welke afspraken we onze handtekening durven zetten. De opbrengst is een set afspraken of intenties waar iedereen achter staat en een eigen rol in heeft.

Waarom deelnemen

Er is een groot probleem in Nederland waarvoor bestaande oplossingen onvoldoende blijken te werken. Dat heeft gevolgen voor al die mensen waar je om geeft. En dat gaat verder dan familie, vrienden en buren. Juist professionals kunnen het verschil maken, jij kunt het verschil maken. Daarom hebben we ook jouw manier van kijken nodig. Wees erbij en denk met ons mee.

Locatie, datum, tijdstip

Woensdag 15 november van 10.00 – 12.00 uur in Utrecht.

Verslag

Er komt een kort geanonimiseerd verslag waarin de besproken oplossingen staan en wat anderen hiervan kunnen leren. Daardoor kan de discussie in alle openheid plaatsvinden.

Meld je aan

Alleen ledden van GemeentenNL kunnen deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Inschrijfformulier

• Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.