Online training: Veilig Wonen

Een veilige woonplek staat op nummer 1 als het gaat om een thuis. Deze training is daarom speciaal ontwikkeld om jou te voorzien van de kennis en tools die nodig zijn om veilig wonen in de woning te bevorderen. Van rook- en koolmonoxideveiligheid tot veiligheid rondom binnenklimaat en zelfredzaamheid.

Doel van de training

Het doel van deze training is om professionals bewust te maken van de verschillende aspecten van veiligheid en hen te voorzien van praktische strategieën en maatregelen om de veiligheid voor bewoners te verbeteren binnen de woning. Eigen praktijk krijgt hier de gelegenheid, maar ook voldoende bruikbaar materiaal en theorie komt aan bod in deze training.

Wat leer je in deze training

Met deze training kunnen professionals uit gemeenten, woningcorporaties en bedrijven een cruciale rol spelen in het bevorderen van veilig wonen en het creëren van een positieve impact op de leefbaarheid. En zo een belangrijk onderdeel van een thuis voor iedereen bevorderen.

Alleen leden van GemeentenNL kunnen gratis aan deze training deelnemen

Volg deze online training live via je computer, laptop of mobiel

12 september 2024

TIJD ONDERWERP
09.00Welkom, kennismaking en doel van de training
09.15Statistieken woninginbraken en veiligheidsincidenten
09.30Samenwerking en partnerschappen
10.00Veilig wonen; Van rook- en koolmonoxideveiligheid tot veiligheid rondom binnenklimaat en zelfredzaamheid
10.30Pauze
10.45Cases met innovatieve en praktische strategieën
11.15Stellingen en discussie
12.00Implementatie en follow-up
12.30Samenvatting en Afsluiting

Voor wie?

Deze training is door alle leden van CorporatieNL te volgen die zich inzetten voor een thuis voor iedereen en werken aan veilige woonomgeving. Denk aan medewerkers van woningcorporaties, Gemeenten, bedrijven, en vastgoedprofessionals.

Richard Kamans, Teamleider Veilig & Comfortabel wonen (Hemmink)
Richard Kamans werkte 6 jaar als Manager Wonen voor woningstichting de Veste (nu Vechtdal Wonen) in Ommen. Namens Hemmink (onderdeel Hanzestrohm) traint en helpt Richard nu woningcorporaties in het maken van juiste keuzes in veilig en comfortabel wonen; van koolmonoxide- en brandveiligheid tot veiligheid rondom binnenklimaat en zelfredzaamheid.

Beschikbaar materiaal

Na afloop krijg je toegang tot de het volgende materiaal dat tijdens de training is
gebruikt. Dit wordt verwerkt in de kennisbank.

• PowerPoint-presentatie met relevante informatie en voorbeelden
  • Handouts met praktische tips en richtlijnen voor veilig wonen
  • Succesvolle Cases

Meld je aan

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.

Inschrijfformulier

• Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.