Thuis in Optoppen

Om te zorgen voor een thuis voor iedereen in 2030 moeten we het woningtekort oplossen. Binnen de bestaande woningvoorraad is dat best goed mogelijk, want alleen al in je eigen omgeving kun je duizenden nieuwe woningen toevoegen. Dat doe je met optoppen oftwel een verdieping bovenop appartementcomplexen plaatsen. Dit is niet altijd makkelijk omdat je te maken hebt met inwoners, techniek, stadsbeeld en belangen. Toch blijkt dat optoppen in de praktijk een van de meest veelbelovende en tegelijk onderschatte manieren is om snel meer woningen te realiseren. Waar moet je rekening mee houden?

Wat kun je verwachten

In deze training laten we je zien op welke manier optoppen kan helpen bij het oplossen van het woningtekort en wat erbij komt kijken voor jou als professional en voor jouw gemeente. We maken inzichtelijk welke stappen je moet zetten en met welke randvoorwaarden je rekening moet houden. In deze training is er voldoende ruimte om je eigen praktijkervaringen en vragen in te brengen of je te laten inspireren en informeren door de andere deelnemers.

Prijs

Alleen leden van GemeentenNL kunnen gratis aan deze training deelnemen

Volg deze online training live via je computer, laptop of mobiel

18 april 2024

TIJD ONDERWERP
09.00Kennismaking
09.15Waarom optoppen?
09.45Voorbeeldprojecten
10.00Randvoorwaarden
10.15Pauze
10.30Draagvlak creëren
11.00Fases
11.30Uitvoering en de eigen praktijk
12.30Samenvatting & afsluiting

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor managers, teamleiders, coördinatoren en medewerkers die in de praktijk of beleidsmatig te maken hebben met wonen, vastgoed, wijken en inwoners. Denk hierbij aan adviseurs, wijkteam managers, vastgoed managers, medewerkers sociaal domein, klantconsulenten, wijkcoördinatoren, leefbaarheidsconsulenten, woonconsulenten.

Meld je aan

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Vul je gegevens hieronder in. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.

Inschrijfformulier

• Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.