Zo creëer je draagvlak voor de datagedreven gemeente

Zo creeer je draagvlak voor de datagedreven gemeente

Iedere gemeente beschikt over heel veel data. Die data zegt niet alleen iets over het verleden, maar kun je ook voor je laten werken. Sterker nog, je kunt beslissingen nemen die door die data worden onderbouwd: datagedreven werken. Het proces om te komen van een organisatie met heel veel data naar een datagedreven organisatie kent veel aspecten. Technische, functionele en organisatie-aspecten. GemeentenNL organiseert voor jou een sessie over de organisatie en het vertrouwen van werknemers in data: hoe zorg je dat de mensen binnen jouw gemeente het datagedreven werken omarmen?

Wat ga je leren?

Tijdens het vierde Digital Event op donderdag 23 mei nemen Fabienne Janssen en Cor Boes (Motion10) je mee in het onderwerp “adoptie van datagedreven werken”. Dat vraagt best wat van de mensen binnen jouw organisatie: veranderen van de manier waarop met data wordt gewerkt en verandering van de impact van data. We laten je zien wat je kunt doen om hiermee succesvol te zijn, welke stappen je daarin moet nemen, hoe je vanuit een strategisch perspectief dit van boven tot onder kunt doorvoeren en hoe je mensen datagedreven werken daadwerkelijk kunt laten omarmen.

Hoe kun je deelnemen?

Om deel te kunnen nemen aan deze interactieve sessie is het nodig dat je je aanmeldt voor het Digital Event. Deze sessie is onderdeel van het programma en vindt plaats om:
Tijd ronde 1 11:30 – 12:15 uur
Tijd ronde 2 13:15 – 14:00 uur

Meld je hier aan voor het volledige dagprogramma.