Vuurwerkhandhaving verbeteren door middel van een app?

Net als elke gemeente wil ook Breda effectiever kunnen handhaven op het vuurwerkverbod. Daarom is de gemeente een pilot gestart met een vuurwerkdetectiesysteem. Het systeem bevat slimme geluidssensoren dat met behulp van het zogeheten LTE-M-netwerk van KPN razendsnel data kan doorsturen over de exacte locaties waar vuurwerk wordt afgestoken.

Realtime info met een app

Hierdoor krijgen handhavers van de gemeente door middel van een app realtime informatie over het afgestoken vuurwerk. Zo kunnen ze het aantal decibellen en het soort vuurwerk bepalen. Handhaving in de gemeente kan hierdoor snel en gericht actie ondernemen richting overtreder. Een extra handigheid voor de gemeente is dat door de app de hotspots nog beter in kaart gebracht kunnen worden.

Wat vind jij?

Is deze app ook wat voor jouw gemeente? En hoe zorgt jouw gemeente ervoor dat het vuurwerkverbod goed gecontroleerd wordt? Deel mooie initiatieven in een mail aan de redactie.

In je mailbox ontvangen?

Blijf up-to-date en ontvang iedere dinsdag nieuwe artikelen door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Laat je mailadres achter in de rechterkolom op deze pagina.
ACTIE: Schrijf je nu in en ontvang 1 toegangskaart gratis voor een event of training naar keuze.