Verslag bijeenkomst werkgroep De Datagedreven Gemeente

digital event

Bedenk binnen 1 jaar minimaal één nieuwe methode die ervoor zorgt dat werken met data beter, leuker en efficiënter wordt, zodat tegelijkertijd de hele organisatie er profijt van heeft. Dat is de opdracht waarmee de werkgroep van GemeentenNL aan de slag is gegaan.

Tweede bijeenkomst

Eerder zijn tijdens de kick-off van de werkgroep de uitgangspunten benoemd, is de opdracht besproken en is de weg naar het einddoel vastgesteld. Ook is de werkgroep concreet aan de slag gegaan met het gezamenlijk bedenken van de use case. Dit resulteerde in een zogenaamde cover story.

cover story

Tijdens de tweede bijeenkomst is gewerkt aan de uitgangspunten voor een nieuw concept. Dit zijn onder meer:

– open data bronnen gebruiken
– app dient data te verzamelen voor de gemeente
– platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen
– verrassend blijven voor gebruiker en voordeel bieden
– doelgroep: modaal inkomen en lager

Tijdens het Digital Event 2020 zal de werkgroep al haar bevindingen en resultaten met je delen. Die kun je later ook terugvinden in de Kennisbank voor leden van GemeentenNL.

Deelnemers

Rob Janssen, projectmanager Data & Informatie bij ingenieurs- en adviesbureau Antea Group is voorzitter van de werkgroep. Daarnaast bestaat de werkgroep uit de volgende leden:

• Leontien Spoelstra (Gemeente Groningen)
  • Mathijs Kaat (Gemeente Leiden)
  • Judith van Brussel (Gemeente Breda)
  • Miriam Senden (Eclipse Groep)
  • Alex Levering (WUR)
  • Esmeralda Walroud (Gemeente Alphen a/d Rijn)
  • Inez van de Wiel (Van Dam & Oosterbaan)
  • Erlijn Linskens (Pipple)
  • Martijn Pellegrom (Gemeente Wageningen)
  • Wendy Bosker (Gemeente Altena)