Gebruik het stappenplan voor de Gemeentelijke Digitale Transformatie

Elke gemeente, afdeling en team moet inspelen op de toenemende digitalisering, dataficering en algoritmisering om relevant te blijven. Burgers verwachten het van je. Nieuwe digitale bedrijfsmodellen zijn aantoonbaar beter dan onze oude modellen. Maar de meeste pogingen tot digitale transformatie mislukken waardoor miljoenen euro’s verloren gaan en medewerkers gefrustreerd raken. Hoe komt dat toch en hoe moet het dan wel?

Online bijeenkomst bijwonen

Als je succesvol wilt zijn dan moet de juiste stappen in de juiste volgorde zetten. Op 20 april organiseert GemeentenNL daarom een online training waarin je leert hoe je de digitale transformatie aanpakt.

We nodigen Mathijs van Niel uit om de online bijeenkomst te leiden en zijn kennis te delen. Waarom Mathijs? Omdat hij managing consultant data en digitale transformatie bij BMC is. En vooral omdat hij ruim 20 jaar ervaring heeft als adviseur en verandermanager op het gebied van informatievoorziening bij gemeenten en provincies. Hij adviseert elke dag publieke organisaties over de veranderaanpak die nodig is voor de digitale transformatie en begeleidt hen bij de opzet en uitvoering.

Wees erbij

Als lid van GemeentenNL kun je erbij zijn. Natuurlijk zonder kosten of andere voorwaarden. Alhoewel? Het aantal deelnemers is beperkt, dus meld je snel aan.