Den Bosch wil Amsterdam digitaal passeren

De gemeente Den Bosch wil zichzelf op de digitale kaart zetten. Daartoe steunt zij financieel de Den Bosch Data Week met €100.000. Dat moet genoeg zijn om een verwacht vergelijkbaar initiatief van de gemeente Amsterdam voor te zijn. Is dat verstandig?

Week

De Data Week is als idee ontstaan omdat in Den Bosch 7.000 mensen in de IT werken. Daarnaast zijn er 2.000 ICT-studenten. Dat is volgende de gemeente genoeg reden om financieel in het evenement te participeren. De hele week kost naar verwachting een kwart miljoen, waarvan de gemeente een ton voor haar rekening neemt.

Veel succes

Opvallend in deze toezegging is dat nog niet bekend is hoe het programma van de Data Week eruit zal zien. Ook is nog niet bekend wanneer deze plaatsvindt. Wel is alvast duidelijk dat bij een positieve evaluatie de week vaker zal plaatsvinden. Je kunt op deze manier wachten op vragen in de raad over doelmatige en effectieve besteding van middelen. Misschien kan een Bossche datascientist alvast voorspellen of de week wel een kans van slagen heeft?

Meer digitaal? Bezoek het event

Tijdens het Digital Event van GemeentenNL besteden we aandacht aan deze en andere onderwerpen. Kom dus ook op 13 november naar Media Plaza in Utrecht en leer van anderen.