Chief Data Officer Tanaquil Arduin (Den Haag) over waardegedreven werken met data

tanaquil arduin - gemeente den haag over data

De gemeente Den Haag wil datagedreven werken om haar beleid nog beter af te stemmen op wat er nodig is in de stad en om besluiten te kunnen nemen op basis van feiten en cijfers. Tanaquil Arduin is Chief Data Officer bij de gemeente Den Haag. Zij gaat op 12 mei tijdens het event Databedreven in op de ontwikkelingen die de gemeente op zich af ziet komen. Want die vragen om een stevige data-organisatie en een visie op data. Heb jij die al? Tanaquil neemt je mee in de contouren van de gemeentelijke datastrategie, de uitdagingen en de gekozen aanpak. Ook behandelt zij praktijkvoorbeelden waarmee de gemeente Den Haag de waarde van data heeft kunnen verzilveren.

Wat je eraan hebt

Het doel van Tanaquil is je tijdens het event te inspireren en concrete ideeën aan te bieden die tot denken aanzetten. De gemeente Den Haag vindt het immers belangrijk om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen zodat we van elkaar kunnen leren. Je zult herkenbare situaties tegenkomen, want ook in jouw werk heb je steeds meer met data te maken. En heb jij al een datastrategie die rust en overzicht geeft? Aanwezig bij het event zijn vertegenwoordigers van maximaal 100 andere gemeenten zoals Meierijstad, Hilversum, Rotterdam, Medemblik, Eindhoven en Maastricht. Kom ook op dinsdag 12 mei naar het event Databedreven in Gooiland te Hilversum.

Over Tanaquil Arduin

Tanaquil Arduin is Chief Data Officer bij de gemeente Den Haag. Zij werkt samen met de gemeentelijke diensten en bestuurders aan een integrale datastrategie zodat de gemeente haar ambitie om datagedreven te werken kan realiseren. Tanaquil zorgt voor de verbinding en integraliteit tussen de verschillende data-initiatieven binnen en buiten de gemeente. Zij startte haar carrière in het bedrijfsleven en werkte voor diverse internationale organisaties. Voordat zij bij de gemeente Den Haag ging werken, werkte ze voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken waar zij bij Logius de digitale transformatie binnen de overheid mede vormgaf.

De leden van GemeentenNL kunnen gratis aan dit event deelnemen en Tanaquil persoonlijk ontmoeten. Zij kunnen ook de andere events en trainingen volgen. Niet-leden betalen een eenmalige toegangsprijs.

Meer Info & Aanmelden