Zo pak je sociale innovatie aan

Online training Sociale innovatie

De bedoeling van sociale innovatie is het aanpakken van sociale noden door het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten waarbij je de participatie van bewoners bevordert en hun kracht versterkt. Kim Jochemsen en Philémonne Jaasma zijn de experts van Purpose die zich dagelijks bezighouden met het ontwerpen van oplossingen op maatschappelijke vraagstukken. Zij vertellen hoe je sociaal innoveert.

Training voor leden

Het uitgangspunt bij sociale innovatie is dat je niet meer zelf alle oplossingen bedenkt maar dat je juist de kennis en ervaring van alle medewerkers, bewoners en stakeholders inzet om maatschappelijke problemen op een vernieuwende wijze op te lossen. Samen ben je in staat concrete verbeterpunten te bedenken voor bijvoorbeeld de toename van kwetsbaren, betalingsproblematiek, financiering, klimaatverbetering of andere maatschappelijke uitdagingen. We nodigen Kim Jochemsen en Philémonne Jaasma uit om je te vertellen hoe je dat doet.

Na de online training Sociale Innovatie op 16 september weet je hoe je sociale innovatie inzet en kun je concrete stappen zetten.

Op tijd aanmelden

De leden van GemeentenNL kunnen gratis aan deze training deelnemen. Je kunt ook gratis andere trainingen en events volgen. Aanmelden doe je eenvoudig via de trainingspagina.