Hoe menselijk is de gemeentelijke digitalisering?

Hoe menselijk is de gemeentelijke digitalisering

Digitaliseren doe je niet zomaar. Je wilt processen beter inrichten, klantenservice optimaliseren of betere data-analyses maken. Maar voor wie doe je dat eigenlijk? Bij elke digitale transformatie hoort de mens het vertrekpunt te zijn en niet de techniek. In de praktijk is dat vaak niet het geval. De serieuze mismatch die daardoor ontstaat tussen jouw digitale systemen en de mensen waar je het voor doet kan leiden tot flinke maatschappelijke gevolgen. Het is daarom tijd dat we de verbinding herstellen. Tussen doel en doelgroep.

Event

Tijdens het eerstvolgende Leden-event in 2022 stellen we onszelf de vraag: hoe blijven we met digitaliseren verbonden met de mens zonder dat we ons doel uit het oog verliezen? En wat is daar binnen de organisatie en bij jou als professionals voor nodig.

We gaan met elkaar terug naar de bedoeling van digitalisering, waarom de mens niet altijd aangehaakt is, we delen de praktijkverhalen van organisaties en professionals die moeilijkheden overwinnen en schetsen de kansen die dat biedt. We kijken vervolgens verder vooruit naar hoe jijzelf mismatches in de praktijk kunt voorkomen.

Help mee

Op dit moment bereiden we het programma van het Leden-event voor. En we vinden het leuk als jij daarbij helpt. Hoe? Door bijvoorbeeld je ervaring te delen, een suggesties voor een spreker of workshop te doen of gewoon door je alvast aan te melden en erbij te zijn. Want als lid van GemeentenNL kun je er zoals altijd gratis en zonder voorwaarden bijzijn. En oh ja, het event vindt plaats op 12 mei in Hilversum. Reserveer je alvast een plek?

Over Redactie GemeentenNL

De redactie van GemeentenNL bewaakt de kwaliteit van artikelen, selecteert het nieuws en staat open voor jouw vragen en suggesties.

Bekijk alle berichten van Redactie GemeentenNL →