Event 10 oktober: Wonen en zorg voor iedereen

Steeds meer organisaties lukt het om het toekomstige Wonen & Zorg prima te realiseren. Ondanks alle uitdagingen en drempels. Tijdens deze bijeenkomst ervaar je hoe zij dat doen, waar ze rekening mee houden en hoe zij samenwerken. Je praat ook mee over de oplossingen die je zelf ziet. Want wat is ervoor nodig om Wonen & Zorg voor iedereen in 2030 op orde te hebben? Hier moet je bij zijn.

Aanleiding

Nederland vergrijst en groeit. Het aantal zelfstandig wonende ouderen is in 2040 twee keer zo groot als nu. Tegelijk neemt het aantal jongeren met een zorgvraag flink toe. Maar onze zorgvoorzieningen blijven achter. Het is sowieso een uitdagende tijd voor ons allemaal. We hebben te maken met stijgende kosten voor energie, bouw en grond. En denk ook aan personele tekorten waardoor de zorg uit wijken, dorpen en steden dreigt te verdwijnen.

Toch slagen sommigen erin om succesvol te zijn. Wat is hun geheim?

Doelgroep

Tijdens de bijeenkomst ontmoet je andere leden van GemeentenNL die werken bij gemeenten, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, marktpartijen en zorgorganisaties.

Sprekers

Als sprekers kun je ondermeer verwachten:

Hans Adriani, Statenlid en eerder Voorzitter Taskforce Wonen & Zorg, Masi Mohammadi, Lector Architecture in Health HAN. Dagvoorzitter is Fadime Örgu, lid Maatschappelijke Commissie GemeentenNL.

Bekijk hier het volledige programma.

Aanmelden voor dit event

Als lid van GemeentenNL kun je gratis deelnemen. Meld je aan op de eventpagina. Er zijn geen kosten of andere voorwaarden.

Nog geen lid? Maak het lidmaatschap nu gelijk nu in orde en wees er voortaan ook bij.