Wat doet jouw gemeente tijdens de Nationale Sportweek?

Van 15 tot en met 29 september 2018 vindt de Nationale Sportweek plaats. Sportclubs, sportbonden, gemeenten en andere organisaties zetten dan hun deuren open. Een perfecte kans voor inwoners van de gemeente om gemakkelijk nieuwe sporten uit te proberen en samen sportplezier te beleven. Doet jouw gemeente ook mee?

De Nationale Sportweek

Gemeente Brummen is een van de deelnemers. Sportwethouder Wartena vertelt: ‘Tijdens de Nationale Sportweek willen we dat iedereen in Nederland gaat genieten van sport en beweging. Dit geldt niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen en ouderen in onze samenleving. Regelmatige lichaamsbeweging bij volwassenen en ouderen heeft een gunstig effect en verlaagt het risico op chronische ziekten. Denk daarbij aan hart- en vaatziekten, diabetes, hoge bloeddruk en depressieve symptomen. Door regelmatig te bewegen neemt bij oudere mensen ook het risico op botbreuken af en verbetert de spierkracht.’ Reden voor de gemeente om alle inwoners in de leeftijd van 65 tot 75-jaar via een brief uit te nodigen om een fittest te doen. Op vertoon van die brief krijgen zij na afloop van de test een stappenteller als toepasselijke attentie.

Sportgala

De Nationale Sportweek is vanwege het jubileum dit jaar langer, groter en leuker dan ooit. Hoe leuk is het om deze week origineel te openen én af te sluiten? Gemeente Dongen is een van de gemeenten met een goed voorbeeld van hoe zo’n originele afsluiting eruit kan zien. Om de Sportweek in stijl af te sluiten, organiseren zij aan het einde van de week een Sportgala. Tijdens het gala, dat in het teken staat van sport en cultuur, worden Dongense sportkampioenen in het zonnetje gezet. Het gala vormt op deze manier een leuke afsluiting van een sportieve week.

Mooie voorbeelden delen

De Nationale Sportweek kan ook in jouw gemeente op een leuke manier worden afgesloten! Een sterke en inspirerende afsluiting kan ervoor zorgen dat mensen in jouw gemeente nóg meer energie gaan krijgen om te gaan sporten. Heeft jouw gemeente ook een mooi voorbeeld van invulling van de Nationale Sportweek? Laat het weten in een mailtje aan de redactie. Meer informatie over de Nationale Sportweek en wat je als gemeente kunt doen, vind je hier.