Als gemeente bijdragen aan de zorgkosten van minder rijke burgers?

Als gemeente wil je er natuurlijk voor zorgen dat iedere burger de zorg krijgt die hij of zij nodig heeft. Daarom heeft gemeente Hoorn nu speciaal voor mensen met een lager inkomen en hoge zorgkosten een zorgverzekering samengesteld met zorgverzekeraar Univé: het GemeentePakket. De gemeente wil de inwoners van Hoorn helpen om goed en betaalbaar verzekerd te zijn. Daarom betaalt gemeente Hoorn mee aan de  zorgverzekering.

Het GemeentePakket

Het GemeentePakket heeft een lage premie en bevat een aantal bijzondere vergoedingen. Zo worden brillen/lenzen, tandartskosten en de eigen bijdrage Wmo vergoed. De gemeente vergoedt zelfs het eigen risico van €385 wanneer een burger kiest voor het CompleetPlus pakket. Opvallend is dat er vanuit Univé geen medische keuring nodig is om voor het GemeentePakket in aanmerking te komen.

Wat vind jij?

Wat vind jij van het GemeentePakket? En wat doet jouw gemeente om burgers met een laag inkomen te ondersteunen in de zorgkosten? Deel mooie initiatieven in een mail aan de redactie.

In je mailbox ontvangen?

Blijf up-to-date en ontvang iedere dinsdag nieuwe artikelen door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Laat je mailadres achter in de rechterkolom op deze pagina.
ACTIE: Schrijf je nu in en ontvang 1 toegangskaart gratis voor een event of training naar keuze.