Digital Event

digital-event-data-moet-je-delen

Data Moet Je Delen

Dit event bezoek je als je tot effectieve data-uitwisseling wilt komen, om daarmee op jaarbasis miljoenen euro's te besparen. Met een gedegen datahuishouding creëer je een datagedreven gemeente, waarin kwalitatief goede data als centraal element zorgt voor sturing en efficiëntie. In samenwerking met diverse partners organiseert GemeentenNL op 13 november het Digital Event 2018 met als belangrijkste thema: 'Data moet je delen'.

Wat kan je verwachten?

Inzichten in de nieuwste ontwikkelingen en de eisen die aan gemeenten worden gesteld, de kansen en bedreigingen die ontstaan en de mogelijke oplossingen komen aan de orde in diverse hoofd- en subsessies. Alles met als doel om jou de juiste  richtingaanwijzers mee te geven. Tijdens dit event biedt GemeentenNL jou de samenhang, de kennisuitwisseling en handvatten voor verdere ontwikkeling, strategie en regie.

Alle vijf presentaties in het plenaire programma bevatten een toelichting op wat het onderwerp inhoudt, waarom het relevant is, wat het voor de organisatie betekent en welke stappen kunnen worden ondernomen. Tijdens de twee plenaire sessies in de ochtend verkennen we het terrein. De verdiepende interactieve sessies, waaruit je zelf een keuze kunt maken, werken specifieke ontwikkelingen verder uit.  Ze bespreken de eisen waar jouw organisatie aan moet voldoen om tot een effectieve data-uitwisseling te komen.

Voor wie?

De doelgroep van het Digital Event en van GemeentenNL bestaat uit:
- bestuurders, directie en toezichthouders
- managers, teamleiders en hoofden wonen, bedrijfsvoering, financiën, ruimte, burgerzaken, klantenservice, sociaal domein
- hoofden informatisering, hoofden ict, adviseurs, projectleiders
- beleidsadviseurs van gemeenten en woningcorporaties
- leveranciers en adviseurs die actief zijn in de sector

Waarom deelnemen?

Dit event biedt je de optimale voorbereiding op jouw reis naar de datagestuurde gemeente van de toekomst. Laat je inspireren door praktische voorbeelden en tips van experts en mede-gemeenten. Na dit event jeuken je handen (en voeten) om direct stappen te zetten richting een nog betere digitale dienstverlening.

Programma

TIJD ONDERWERP
Inloop en ontvangst met koffie en thee
Opening en welkom door dagvoorzitter - Prof. dr. Jaap van den Herik, voorzitter van de Board of Directors van het Leiden Centre of Data Science (LCDS)
HET WAT & WAAROM VAN HET DELEN VAN DATA - Erwin Folmer, Senior Adviseur Landelijke Voorzieningen bij het Kadaster
Wat speelt er allemaal en met wie?
Wat betekent het voor jouw organisatie?
Wat levert het je op?
DE BASISVOORWAARDEN VOOR HET DELEN VAN DATA - Centraal Bureau voor de Statistiek
Hoe breng je de kwaliteit van gegevens op orde?
Hoe maak je gebruik van standaard definities?
Hoe maak je afspraken in je samenwerking?
PANELDISCUSSIE - met verschillende experts uit het vakgebied. Stellingen en discussie met het panel en de zaal. Thema: het grijze gebied rondom het delen van data.
Het panel bestaat uit: Erwin Folmer (Kadaster), Barteld Braaksma (CBS), Jan Fock (Vestia), Richard Gerritsen (Yardi Nederland), Vincent Aalbers (Stichting Digitale Overheid)
Pitches finalisten Digital Awards 2018
Lunchpauze
Bezoek het Inspiratieplein 'Duurzaam door Data' en volg één van de interessante mini-seminars van 12.55 tot 13.20 uur
Interactieve sessies ronde 1 - Kies uit diverse thema's (zie verder op deze pagina voor meer informatie)
Interactieve sessies ronde 2 - Kies uit diverse thema's (zie verder op deze pagina voor meer informatie)
Koffie en theepauze
TOEKOMST: REGIE OP INFORMATIE. Wat moet je nu doen als organisatie en waar moet je op letten? - Prof. dr. Jaap van den Herik
Awardshow: bekendmaking winnaars Digital Awards + borrel op het Inspiratieplein

Digital Awards 2018

Dit event geeft podium aan de Digital Awards. De award is een bekroning voor jouw organisatie en je leveranciers, samen hebben jullie de meest aansprekende digitale initiatieven ontwikkeld binnen de eigen sector. Naast bekroning voor jou en je collega’s dus ook inspiratie voor soortgelijke organisaties. Op 13 november tijdens de Awardshow, weten we wie de winnaar is van zijn of haar categorie!

Bekijk de officiële website, om je aan te melden en kans te maken of voor meer informatie.

Inspiratieplein: Duurzaam door Data – mini-seminars

Je treft op het plein stands van leveranciers en adviseurs met de laatste technische snufjes en interessante praktijkcases over gemeentes. Zij verzorgen een seminarronde van 12.55 tot 13.20 uur.

Interactieve sessies – maak je keuze

De interactieve sessies zijn onderdeel van het programma. Diverse sprekers geven jou de belangrijkste handvatten mee die je kunt gebruiken in je eigen praktijk. In deze sessies ligt de focus op het uitwisselen van ervaringen en het verkrijgen van inzicht in een thema of nieuwe ontwikkeling. Hier kun je tevens alle hoe-vragen stellen aan de kennis- en innovatiepartners van GemeentenNL.

Als deelnemer aan dit event is het mogelijk gratis deel te nemen aan 2 interactieve sessies. Er is plek voor maximaal 20 deelnemers per sessie. Meld je nu aan voor dit event en leg jouw keuze vast via een vervolg mail die je van ons uiterlijk 2 weken voor het event ontvangt.

Je kunt kiezen uit deze interactieve sessies:

  1. Hoe word je een datagedreven organisatie en haal je waarde uit data?
  2. Een slimme organisatie werkt datagedreven – werk sneller, gerichter en kostenefficiënter dankzij nieuwe sensortechnologieën voor Internet of Things.
  3. Nederland veiliger als we compliance data delen?
  4. De transitie naar de cloud: samenwerken aan, met en door ICT die direct, altijd en overal werkt. Het is mogelijk!
  5. BIM, wat moet je ermee?!
  6. Praktische voorbeelden van data toepassingen rondom vastgoedsturing.
  7. Optimaliseren van samenwerking in de keten. Kan dat als je niet de baas bent over de relevante data?
  8. Delen van data als basis voor verantwoording.
  9. Een duurzame, innovatieve en veilige (hybride cloud) IT infrastructuur voor smart cities – een utopie?

Deelnemers en Partners

We verwelkomen 300 deelnemers die werkzaam zijn bij gemeenten, woningcorporaties, rijksoverheid, belangenbehartigers, advisering, leveranciers en zelfstandigen. Deze gemeenten zijn er bijvoorbeeld ook bij: Amstelveen, Amsterdam, Zwijndrecht, Woerden, Opmeer, Apeldoorn, Den Helder, Bloemendaal, Emmen, Hilvarenbeek, Boxtel, Gorinchem, Eersel, Meierijstad, Nieuwegein, Velsen, Noordwijkerhout, Zeist, Diemen, Barneveld, Enschede, Westland.

Ook toonaangevende partners verlenen hun medewerking. Voor 2018 zijn al bevestigd Motion10, Republiq, Berenschot, Movin'U, CorpoNet, CorporatieNL, Antea Group, Hot ITem, Rijnconsult, Arcadis, Equinix. Ook partner worden? Neem contact op.

 

Prijs deelname event

De deelnamekosten bedragen €630 ex btw per persoon. Hierin zijn alle kosten begrepen.

Locatie

MEDIA PLAZA Jaarbeurs, Utrecht

Datum

13 november 2018

Meld je aan

* verplicht veld