Event Werken met digitalisering

digital event

Digital Event 2019: Werken met digitalisering

Vind je het belangrijk om veranderingen de baas te blijven, zodat je meer plezier hebt in je werk? De digitale transformatie zal aan geen enkele sector voorbijgaan, ook niet aan de publieke sector. Alle ontwikkelingen zijn relevant om processen efficiënter te maken, om waardevermeerdering te realiseren, nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen en om de bewoner nog tevredener te maken. Ze hebben een grote invloed op het functioneren van de gemeentes. Hierdoor is het noodzakelijk om jouw vaardigheden aan te passen aan de nieuwe realiteit.

Kies voor meer plezier in je werk


Datum

Donderdag 23 mei 2019

Deelnemers

Maximaal 185 personen
I.s.m. CorporatieNL

Locatie

Theater Gooiland, Luitgardeweg 10, Hilversum.
De locatie is zowel per openbaar vervoer als eigen auto goed bereikbaar.

Prijs

€425,- exclusief BTW
✔ Inbegrepen in lidmaatschap


Wat kan je verwachten?

De digitale transformatie is onvermijdelijk en maakt interne processen leuker, beter en zinvoller. Jouw werk wordt nu eenmaal steeds digitaler, of je het nu wilt of niet. Je kunt kiezen om hierin mee te gaan, zodat je je werk ook in de toekomst kunt blijven doen. Het Digital Event staat dit jaar volledig in het teken van ‘werken met digitalisering’ en helpt jou om te functioneren in een voortdurend veranderende omgeving.

Ga mee in de voortdurend verandere werkomgeving


Wat levert het event jou op?

Na afloop van het event:

  • heb je meer kennis van de huidige en de toekomstige digitale ontwikkelingen, die relevant zijn voor de sector waarin jij werkt.
  • weet je welke impact het heeft op jouw werk en hoe je hiermee om kunt gaan.
  • weet je welke digitale vaardigheden je nodig hebt om je werk goed te kunnen blijven doen.
  • begrijp je hoe je kunt groeien richting een digitale gemeente, maar ook hoe je je niet-digitale bewoners en collega’s meekrijgt in die verandering.
  • heb je concrete handvatten om meer/beter samen te werken met andere gemeenten maar ook met woningcorporaties, zodat je gezamenlijk mee kunt gaan in de digitale ontwikkelingen die leiden tot effectievere en efficiëntere processen (zoals het delen van data).

Programma en Sprekers

TIJD ONDERWERP
09.30 Inloop en ontvangst met koffie en thee
10.00 Opening en welkom door dagvoorzitter – Prof. dr. Jaap van den Herik,
voorzitter van de Board of Directors van het Leiden Centre of
Data Science (LCDS)
10.10 DE INVLOED VAN DE VOORTSCHRIJDENDE INTERNATIONALISERING,
DIGITALISERING EN ROBOTISERING:
WAT VERANDERT ER NU ÉCHT OP DE WERKPLEK? – Microsoft Nederland
10.35VAN ANALOOG NAAR DIGITAAL:
HOE BLIJF JIJ RELEVANT IN HET DIGITALE TIJDPERK? – Mohammad Rezezade
Mehrizi, KIN Center for Digital Innovation
Mohammad vertelt over de rol van expertise in het digitale tijdperk
(bijvoorbeeld onder invloed van AI), hoe je daarin nieuwe vaardigheden
en kennis op doet en “oude manieren van doen” kunt “onleren” en
hoe je medewerkers daarin kunt ondersteunen/ verder helpen.
11.00Afronding plenair ochtendprogramma en introductie interactieve sessies
11.30 Interactieve sessies ronde 1 – Kies uit diverse thema’s
(zie verder op deze pagina voor meer informatie)
12.15 Lunchpauze op het Inspiratieplein
13.15Interactieve sessies ronde 2 – Kies uit diverse thema’s
(zie verder op deze pagina voor meer informatie)
14.15DIGITALER WERKEN: VAN EEN BEDREIGING NAAR EEN KANS
Inspirerend verhaal van een organisatie die er veel tijd en aandacht in steekt
om haar medewerkers ervan bewust te maken dat digitalisering het werk
makkelijker maakt en zelfs naar een hoger niveau tilt.
15.00PANELDISCUSSIE – met verschillende experts uit het vakgebied.
Stellingen en discussie met het panel en de zaal.
15.45 Samenvatting en afsluiting door dagvoorzitter
16.00Drankje en hapje op het Inspiratieplein

>> Interactieve sessies – kies uit 5 thema’s

Verschillende sprekers geven jou de belangrijkste handvatten mee die je kunt gebruiken in je eigen praktijk. In deze sessies ligt de focus op het uitwisselen van ervaringen en het verkrijgen van inzicht in een thema of nieuwe ontwikkeling. Hier kun je ook al je ‘hoe’-vragen stellen aan de kennis- en innovatiepartners. Er is ruimte voor maximaal 20 deelnemers per sessie.

  1. Digitale transformatie: hoe jouw klant(en)reis de sleutel tot succes vormt!
  2. Verander jouw organisatie: over adoptie en hoe data werkt, voor jou.
  3. In vijf stappen naar datagedreven werken
  4. De Avg in relatie tot digitalisering: hoe maak je dit in de praktijk hanteerbaar?
  5. Blockchain: wat zijn de kansen en welke stappen kun je nemen om hier mee te beginnen?

Heb jij de kennis in huis om een van deze sessies te verzorgen? Sluit je dan aan als expert

Voor wie?

De bezoekers van het Digital Event en van GemeentenNL bestaan uit:

  • bestuurders, directie en toezichthouders
  • managers, teamleiders en hoofden wonen, bedrijfsvoering, financiën, ruimte, burgerzaken, klantenservice, sociaal domein
  • hoofden informatisering, hoofden ict, adviseurs, projectleiders
  • beleidsadviseurs en medewerkers binnen het sociaal domein, ruimte, bedrijfsvoering of ondersteuning
  • onderwijs, leveranciers en adviseurs werkzaam voor gemeenten

Ook deelnemen? Meld je aan!

Met elkaar maken wij het werken bij de lokale overheid nog beter.
Hulp nodig bij het aanmelden? Mail naar klantsupport@publicnl.nl

Ga naar het inschrijfformulier


Partners

GemeentenNL heeft een aantal toonaangevende kennis- en inspiratiepartners gevraagd aan het event mee te werken. Zij zijn benaderd om hun expertise ter beschikking te stellen tijdens een van de interactieve kennissessies en in een eigen stand innovatieve oplossingen te tonen. Je kunt ook bij ze terecht voor praktische tips, actuele vraagstukken of advies.